“Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті”

Дорослим рекомендовано коротко й чітко відповідати на запитання дитини про війну та загрозу, запевнити, що Збройні Сили України зупиняють ворога.

Важливо повсякчас підкреслювати, що в укритті дитина є захищеною, пояснювати значення звуків сирени. Також необхідно постійно підбадьорювати малюка й давати йому можливість виявляти емоції.

Які слова нам обирати:

  • «Я ― дорослий, я тебе захищу, я з тобою».
  • «У нас є план, я знаю, що робити».
  • «Дивися, скільки людей разом і як наша армія нас захищає».

Не соромити за страх, дозволити виявити будь-які емоції. Не порівнювати з іншими, навпаки, бадьорити: «Ти ― молодець, ти так гарно справляєшся. Ти мій герой, ти моя героїня».

Переміщуючись в укриття, взяти з собою іграшку чи іншу улюблену річ, або стискати руку, або зробити з хустки мотанку. Просити дитину, щоб обійняла нас міцно-міцно.

Робити будь-які вправи, що задіюють тіло:

  • Вправи на розтягування, потягування, інші.
  • Можна бити стіну, опиратися на неї.
  • Стрибати в класики, можна стрибати, сидячи на сідницях.
  • Можна дати гру в телефоні.

Важливо разом співати, дати дитині змогу в малюванні, ліпленні, складанні лего трансформувати свій страх і напругу.

Уявити себе, сім’ю, місто, країну під веселкою ― під захисним куполом. Малювати, створювати уявні та зроблені з підручних матеріалів захищені простори.

Якщо дитина бліда ― розгойдуватися, не реагує на контакт ― розтерти руки, мочки вух, дати шоколад і солодкий чорний чай.

Взяти на руки, поколихати, почати співати пісню, яку вона пам’ятає.

Звертатися на ім’я, говорити: «Мама й тато поруч».

Потім дати чи тетріс на телефоні, чи пограти в дартс або в гру, пов’язану із просторовим сприйняттям.

Повторювати: «Ми обов’язково впораємося, ми дуже сильні».